Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ,  ο σχεδιασμός της ανάπλασης προχωρά πλέον, με σεβασμό στην καλαισθησία και στο περιβάλλον, αλλά και με σεβασμό του επενδυτή στους όρους που ο δήμος Αλίμου έχει θέσει με προηγούμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, για μια επένδυση που θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και που θα κάνει το μέτωπο της ελληνικής Ριβιέρας ακόμη πιο σύγχρονο και ποιοτικό.

Την περασμένη Τετάρτη (2/2), η εταιρεία RED του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που έχει αναλάβει το έργο και τη διαχείριση για 40 χρόνια, παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου τον σχεδιασμό της νέας μαρίνας και την αρχιτεκτονική μελέτη. Ανέλυσε όλες τις παραμέτρους, απάντησε στις ερωτήσεις και άκουσε τις προτάσεις και τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των δημοτών.

Τι κατασκευάζεται

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα υπάρξει ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, φύτευση και αύξηση του πρασίνου, βελτιώνοντας έτσι το μικροκλίμα της πόλης, πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας, πάρκινγκ 850 θέσεων με αυξητική προοπτική, δόμηση κάθετη στην Ποσειδώνος, κατεβάσματα με φυτεύσεις που θα «ενώνουν» την πόλη με τη μαρίνα, ενώ δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Ακόμη, η νέα μαρίνα θα αποκτήσει και πολιτιστικό αποτύπωμα, καθώς εκεί θα στεγαστεί η πλούσια σε έργα του 20ου αιώνα, Δημοτική Πινακοθήκη.

Ανοιχτό μέτωπο προς τη θάλασσα

Ταυτόχρονα, ξεκαθαρίστηκε αυτό που το προηγούμενο διάστημα έδειχνε να ανησυχεί περισσότερο τους κατοίκους. Και αφορά στα κτίρια, καθώς τόσο οι δημότες όσο και η ίδια η δημοτική Αρχή δεν ήθελαν να περιοριστεί ο ορίζοντας της πόλης στη θάλασσα. Ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, ο περιπατητής καθώς περπατάει θα συνεχίσει να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει σήμερα.

«Είναι ένα σχέδιο πρωτοποριακό, φιλικό στην πόλη, μια μαρίνα ανοιχτή για τους πολίτες, σύγχρονη και όμορφη, που θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης και αμέσως μετά εξηγεί: «Θα υπάρξει τόνωση της τοπικής αγοράς και παράλληλα ο Άλιμος μπαίνει στον τουριστικό χάρτη. Θα γίνει πόλος έλξης, όχι μόνο για τους δημότες μας, αλλά και για επισκέπτες, για σχολεία. Πέρα όμως από αυτό, ο δήμος θα μπορεί πλέον να έχει έσοδα από τη μαρίνα. Μέχρι σήμερα το Δημόσιο δεν πλήρωνε τα ανταποδοτικά τέλη, δεν πλήρωνε για τους καθαρισμούς που κάνουμε, για τη συντήρηση, για τα σκουπίδια, μέχρι και στα δικαστήρια είχαμε οδηγηθεί. Τώρα πλέον η εταιρεία που θα έχει τη διαχείριση, ανέλαβε την υποχρέωση να πληρώνει τα ανταποδοτικά τέλη».

Κυκλοφοριακό και δημοτική συγκοινωνία

Ένα άλλο θέμα, που φάνηκε πως απασχολεί τους κατοίκους, είναι το κυκλοφοριακό και η πιθανότητα να αυξηθεί το φορτίο της πόλης, από τη στιγμή που η νέα μαρίνα θα αποτελέσει πόλο έλξης. «Θα υπάρξουν μελέτες για το κυκλοφοριακό, θα προστατεύσουμε την παραλιακή ζώνη», απαντάει ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης και μεταξύ άλλων αναφέρει και το πλάνο που υπάρχει για τη δημοτική συγκοινωνία, η οποία θα κινείται από τις γειτονιές της πόλης προς τη μαρίνα και πίσω πάλι στις γειτονιές, ώστε να μην χρειάζεται να παίρνουν οι κάτοικοι το αυτοκίνητό τους.

-«Θα πρέπει κάποια στιγμή να αντιληφθούμε και τη φιλοσοφία της Βιώσιμης Κινητικότητας. Να ξεφύγουμε από τη λογική ότι κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι δυνατόν να έρχονται όλοι με ένα όχημα, ούτε είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσες θέσεις παρκινγκ όσα και τα αυτοκίνητα της πόλης, κάπου υπάρχει ένα όριο», προσθέτει ο κ. Κονδύλης.

Έναρξη έργων το 2023

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ο δήμαρχος Αλίμου λέει ότι οι διαβουλεύσεις και οι αδειοδοτήσεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, οπότε στις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν οι εργασίες και θα ολοκληρωθούν το 2025. Ωστόσο, όσο θα προχωρούν οι εργασίες, σταδιακά θ’ ανοίγει και η μαρίνα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα υπάρξει μείωση του αριθμού των σκαφών. Σήμερα ελλιμενίζονται 1.100 σκάφη, ενώ στη νέα μαρίνα θα ελλιμενίζονται περίπου 800. Πάνω σε αυτό, ο κ. Κονδύλης απαντά: «Η μείωση θα συμμαζέψει την κατάσταση και θα βελτιώσει την ποιότητα. Αν θέλετε, αυτό είναι κι ένα στίγμα της ποιότητας στην οποία στοχεύει η εταιρεία, είναι μια ποιοτική λύση».

Οφέλη και συμμετοχή

Στο ερώτημα τι θα σημαίνει για τον Άλιμο αυτό το έργο, ο δήμαρχος τονίζει: «Σημαίνει μια μεγάλη αναβάθμιση στην ποιότητα ζωής, στην ποιότητα της καθημερινότητάς μας, μια αναβάθμιση της ίδιας της πόλης, που γίνεται έτσι κι ένας τουριστικός προορισμός μέσα στην καρδιά της ελληνικής Ριβιέρας. Είναι ένα έργο με πολλά οφέλη». -«Είναι πολύ σημαντικό ότι οι εξελίξεις προχωράνε γρήγορα και θετικά, με τον Δήμο μας να γίνεται σεβαστός από τον Επενδυτή ως συνομιλητής, όπως ακριβώς συμβαίνει στις σοβαρές χώρες του δυτικού κόσμου, κάτι που στην χώρα μας δεν είναι, δυστυχώς, πάντοτε ο κανόνας, για διάφορους λόγους» αναφέρει ο κ Κονδύλης.

πηγή: ecopress.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ